Fasolka szparagowa

ch rozdrobnione suszone strąki młodej fasoli, liście czarnej jagody i mącznicy lekarskiej. Łyżkę mieszanki zalać szklanką wrzątku i trzymać 20 minut w ciepłym miejscu pod przykryciem. Pić taką porcję 3 razy dziennie.

Przy schorzeniach wątroby

Zmieszać w równych proporcjach młode, suszone i rozdrobnione strąki fasoli oraz ziele dziurawca. Łyżkę mieszanki zalać szklanką zimnej wody i gotować na małym ogniu 5 minut. Przykryć i odstawić na 20 minut. Odcedzić. Pić po 1/4 szklanki przed jedzeniem.

Obrzęki

30 g suchych strąków fasoli zalać 2 szklankami zimnej wody, odstawić na 8 godzin, potem zagotować i trzymać na maleńkim ogniu przez 10 minut, odcedzić, przestudzić. Pić 3 razy dziennie po pół szklanki między posiłkami.

Podagra

Zmieszać 40 g pokrojonych strąków fasoli, po 30 g kwiatów pierwiosnka lekarskiego, słomy owsianej, liści brzozy i liści czarnej porzeczki. Zalać łyżkę ziół szklanką wrzątku i parzyć pod przykryciem przez 20 minut. Odstawić na 5 minut i odcedzić. Pić 3 szklanki dziennie między posiłkami.

Przeciw świądowi skóry

Garść młodych strąków zalać litrem wrzątku i gotować pod przykryciem przez 30 minut na małym ogniu. Odcedzić. Płynem przemywać swędzące miejsca. Pomaga także po ukąszeniach komarów i meszek.

 

NA TALERZU

 

Sałatka w sosie jogurtowym

1/2 kg fasolki szparagowej, 2 jajka ugotowane na twardo, 10 dag chudej wędliny, 3 łyżki posiekanych orzechów włoskich, ząbek czosnku, cebula, 1/2 szklanki jogurtu naturalnego, 3 łyżeczki soku z cytryny, natka pietruszki, szczypta soli ziołowej, pieprzu i tymianku.

 

Fasolkę zalać osolonym wrzątkiem i ugotować (około 15-20 minut). Odcedzić. Cebulę, czosnek i orzechy obrać i drobno posiekać razem ze sporą ilością natki pietruszki. Połowę dodać do jogurtu i przyprawić tymiankiem, solą oraz pieprzem. Wędlinę pokroić w wąskie paski, jajka w kostkę. Ułożyć w salaterce warstwami fasolę, cebulę z orzechami i czosnkiem, jajka i wędlinę. Zalać jogurtem i udekorować kawałkami orzechów.

 

Sałatka z sezamem

1 kg zielonej fasolki szparagowej, 3 łyżki oliwy z oliwek, 3 ząbki czosnku, 3 łyżki sezamu, sok z 1/2 cytryny, sól i pieprz do smaku, natka pietruszki.

 

Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.