Niskokaloryczne posiłki

Niskokaloryczne posiłki

Na prośby Czytelników przypominamy popularne przed paru laty letnie diety odchudzające, które prezentowała na naszych łamach znana popularyzatorka zdrowego stylu życia i żywienia Bożena Zwolińska.

Gorące dni sprawiają, że z przyjemnością sięgamy po lekkie dania złożone z sezonowych darów natury. Pachnące, świeże owoce, młode warzywa dostarczają nam wielu przyjemności smakowych, przy tym nie tuczą, a nawet pomogą skutecznie schudnąć.

Oto dwie diety: truskawkowa i ziemniaczana (z młodych kartofli). Każda z nich dostarcza dziennie 1000 kalorii. Można je stosować nawet dłużej niż przez 5 dni, ponieważ zawierają wszystkie niezbędne organizmowi składniki odżywcze i nie ma zagrożenia, że pojawią się niedobory witamin, białka, minerałów czy błonnika. Są tak skomponowane, że wręcz uzupełnią nawet ewentualne ich braki.

Po przeprowadzeniu takiej diety zauważysz, że poprawiła ci się cera, sylwetka stała się smuklejsza, a ruchy nabrały zręczności.

Śniadania do wyboru:
• W połowie szklanki wody ugotuj 3 łyżki płatków owsianych, dodaj łyżkę chudej śmietanki oraz 10 dag pokrojonych truskawek.
 
• 2 łyżki chudego twarożku wymieszaj z 10 dag pokrojonych truskawek, posyp np. cynamonem i zjedz z cienką kromką chleba z pełnego przemiału.

• Pokrój po 10 dag truskawek, kiwi i dodaj łyżkę zrumienionych płatków migdałowych.
• Na drugie śniadanie i podwieczorek wypij koktajl: zmiksuj 100 ml maślanki z 10 dag truskawek.

I dzień
Obiad: pierś indyka z fasolką szparagową
Na 2 łyżeczkach oleju zeszklij posiekaną cebulę, dodaj 20 dag ugotowanej fasoli szparagowej
i 5 dag pokrojonych pieczarek. Duś chwilę razem, dopraw szczyptą cząbru. Na łyżeczce oleju podsmaż pokrojone 10 dag piersi indyka. Zjedz z fasolką i 2 małymi gotowanymi ziemniakami.
Kolacja: francuska sałatka truskawkowa
Garść porwanych liści mniszka lub główkę zielonej sałaty wymieszaj z 10 dag pokrojonych paluszków krabowych oraz 20 dag truskawek. Polej sosem przyrządzonym z 2 łyżeczek soku pomarańczowego, łyżeczki oleju lub oliwy. Zjedz z kromką pumpernikla lub razowego chleba.

II dzień
Obiad: duszona papryka z ryżem
Pokrój 2 strąki czerwonej i żółtej papryki, uduś je na 3 łyżeczkach oleju z dodatkiem ząbka czosnku. Dopraw szczyptą mielonej papryki, podlej odrobiną wywaru warzywnego i duś chwilę. Ugotuj 2 łyżki ryżu, wymieszaj z papryką, posyp łyżką tartego chudego żółtego sera.

Kolacja: omlet z truskawkami
Roztrzep na puszystą masę 2 jajka i usmaż je na łyżeczce oleju. Pokrój 20 dag starannie umytych truskawek, nałóż na omlet, udekoruj go listkami mięty. Zjedz z kromką pumpernikla.

III dzień
Obiad: sznycel z duszonymi warzywami
Na łyżeczce oleju usmaż pokrojoną cukinię, zalej odrobiną wywaru warzywnego i duś chwilę. Dopraw oregano oraz bazylią, dodaj 10 dag zielonego groszku z puszki. Obsmaż bez tłuszczu 10 dag cielęciny. Warzywa i mięso ułóż na talerzu, połóż pół łyżeczki masła, posyp posiekaną natką i zjedz z 2 małymi gotowanymi ziemniakami.

Kolacja: sałatka makaronowa
Ugotuj 3 dag makaronu (waga przed
gotowaniem), odcedź i ostudź. Dodaj 4 dag chudej wędzonej szynki, kilka rozdrobnionych liści sałaty i 20 dag pokrojonych truskawek. Zalej sosem przyrządzonym z 2 łyżeczek s...

Autor: Bożena Zwolińska
Wydanie
Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.