Program ćwiczeń profilaktycznych

Od kilku już lat duże zainteresowanie budzi teoria, że nasz sposób życia powinien – przynajmniej do pewnego stopnia – być dostosowany do grupy krwi – wskazuje ona bowiem na to, do czego zostaliśmy stworzeni niejako genetycznie. Na podstawie grupy krwi można zatem określić cechy naszego charakteru, a nawet wyglądu, dobrać idealną dietę, rodzaj pracy, która będzie zgodna z naszymi zdolnościami itd. A także, oczywiście, ćwiczenia fizyczne, tak istotne dla utrzymania dobrej kondycji.

Poniżej zamieszczamy fragment książki Dr. J.L. D'Adamo i A. Richardsa pt.„ Zdrowie zgodne z grupą krwi. Jak uniknąć choroby”, która ukazała się nakładem Wydawnictwa STUDIO ASTROPSYCHOLOGII.

Nie będziesz zdrowy bez ćwiczeń. Ludzkie ciało potrzebuje ruchu i odpowiedniego wysiłku. Zestaw ćwiczeń musi jednak pasować do twojej osobowości – tak jak jadłospis powinien być zgodny z twoją grupą i podgrupą krwi. Pamiętaj, że forsowne ćwiczenia są doskonałe dla osób z grupą krwi O; dobre dla osób z grupą B i niekorzystne dla osób z grupą A.

Właściwy rodzaj ćwiczeń doskonale pomaga na:

• łagodzenie napięcia,

• spalanie nadmiaru kalorii,

• równoważenie poziomu cukru

we krwi,

• ograniczanie apetytu,

• zwiększanie poziomu energii,

• oczyszczanie umysłu,

• obniżanie poziomu cholesterolu

i trójglicerydów we krwi.

Zaplanuj sobie określony zestaw ćwiczeń i regularnie przestrzegaj tego harmonogramu. Bądź egoistą, jeśli chodzi o czas. Masz wtedy okazję uczynić coś tylko dla siebie. Zrób sobie prezent, który przyniesie korzyść twojemu ciału, umysłowi i duszy. Dopilnuj, aby tak się stało.

Wskazówka: Przed ćwiczeniami zawsze się rozgrzewaj i rozluźniaj. Lekka rozgrzewka powinna trwać 5–10 minut, aby zwiększyć krążenie i rozgrzać chłodne, sztywne tkanki. Przez kilka minut zanim rozpoczniesz intensywniejsze ćwiczenia, potrząsaj swobodnie rękami oraz nogami. Ruchy okrężne kostek, kolan i bioder będą uelastyczniać stawy, co przygotuje te partie ciała do większego wysiłku. Najpierw ćwicz powoli, stopniowo zwiększając obciążenia do wymaganego poziomu. Zawsze na koniec ponownie się rozluźniaj (przez 5–10 minut), a następnie delikatnie rozciągnij mięśnie; są niezwykle istotne. Badania wykazały, że dzięki odpowiedniej rozgrzewce i rozluźnianiu ciała można uniknąć wielu urazów.

Grupa O

W przypadku osób z grupą krwi O zestaw wymaganych ćwiczeń fizycznych jest równie ważny co dieta. Ludzie z tą grupą często charakteryzują się mocną budową ciała, a przepływ krwi jest u nich w naturalny sposób spowolniony. Bez energicznych ćwiczeń, pobudzających krew i energię, taki człowiek może stać się leniwy i ospały. Im więcej ćwiczy, tym bardziej jego ciało jest stymulowane, co zdecydowanie poprawia samopoczucie. Dla osób z grupą krwi O zalecane są następujące formy ćwiczeń: jogging, różne rodzaje gimnastyki, piesze wycieczki, pływanie i jazda na rowerze. Powinieneś wykonywać te ćwiczenia energicznie i regularnie (nawet godzinę dziennie).

Testy wykazały, że sportowcy z grupą O rzadko są zmęczeni po kilku godzinach ćwiczeń. Ciało takiego człowieka nabiera wówczas energii, stymulując do dalszej aktywności.

Wdrażaj swój program ćwiczeń powoli; rozwijaj go stopniowo. Jeżeli jesteś chory bądź wyczerpany, niewykluczone, że na początku będziesz w stanie wykonywać ćwiczenia przez zaledwie parę minut dziennie. Nie zniechęcaj się tym. Konsekwentny wysiłek pozwoli ci z czasem poprawić twoją zdolność do ćwiczeń. Dzięki temu będziesz mógł cieszyć się lepszym zdrowiem i coraz większą sprawnością fizyczną.

Grupa A

Jak już wspomniałem, ludzie z grupą krwi A funkcjonują głównie dzięki energii umysłu. W i

Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.