Owies zwyczajny

ści wodą. Temperatura wody powinna wynosić około 37 °C, a czas kąpieli od 15 do

20 minut. Podobną kąpiel można przygotować z 1 kg płatków owsianych.

Kąpiel lecznicza

Kąpiele ze słomy owsianej zaleca się jako środek wzmacniający, oczyszczający, relaksujący i przeciwbólowy przy schorzeniach nerek, kamicy moczowej, schorzeniach reumatycznych i artretycznych oraz leczeniu chorób skóry, zwłaszcza trądziku, egzemy, opryszczki, czyraków, a także półpaśca i nadmiernej potliwości stóp.

Maseczka oczyszczająca

Do małego, umytego i osuszonego słoika wsypać płatki owsiane i zalać je wodą. Najpierw oczyścić skórę twarzy płatkami z dna słoika, a następnie przemyć twarz wacikiem nasączonym płynem znad płatków.

ODWARY I NALEWKI

Odwar z ziela owsa

4 szklanki ziela owsa zalać 3 szklankami wody i gotować na słabym ogniu pod przykryciem przez około 10 minut. Po ugotowaniu przelać wywar do termosu i pić kilkakrotnie w ciągu dnia niewielkimi porcjami – na czczo, po posiłkach i tuż przed snem. Bardzo pomocny w stanach napięcia nerwowego, niepokoju, lęku i przy trudnościach z zasypianiem. Zewnętrznie służy jako środek gojący podrażnienia skóry.

Odwar ze słomy owsianej

Leczniczy odwar ze słomy owsianej przyrządza się i stosuje podobnie jak odwar z ziela. Znacząco wzmacnia cały organizm przy jego wyczerpaniu fizycznym i nerwowym. Reguluje także czynności tarczycy i łagodzi skutki niedoboru estrogenów. Wykorzystuje się go także przy stwardnieniu rozsianym i często nawracających chorobach przeziębieniowych.

Nalewka

Świeżym, drobno pokrojonym zielem owsa wypełnić półlitrowy słoik. Zalać je 100 ml spirytusu, dopełnić wodą, zakręcić i odstawić na 2 tygodnie, podczas których należy często wstrząsać słoikiem. Następnie odcedzić. W stanach wyczerpania nerwowego pić 3 razy dziennie po 1 łyżeczce z niewielką ilością wody. Jako środek na bezsenność pić 3 razy dziennie po 1 łyżeczce po kolacji, w niewielkich odstępach czasu.

NA TALERZU

Odmładzająca owsianka

4-5 łyżek płatków owsianych zalać wodą nieco powyżej poziomu płatków. Wsypać po szczypcie soli i imbiru, zagotować. Po odstawieniu z ognia dodać odrobinę masła, garść wypłukanych uprzednio rodzynek lub niewielką ilość miodu. Można również dodać posiekane orzechy włoskie lub garść pestek dyni czy słonecznika. Owsiankę można również przyprawić szczyptą cynamonu.

Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.