Diety oczyszczające

Doskonałą metodą, mniej rygorystyczną w porównaniu z głodówką i nie wymagającą tak wielkiego samozaparcia są oczyszczające diety owocowo-warzywne. Im dłużej trwają, tym przynoszą lepsze efekty. Do diety potrzebujesz: Czerwoną, żółtą i zieloną paprykę, marchew, pory, ce

Doskonałą metodą, mniej rygorystyczną w porównaniu z głodówką i nie wymagającą tak wielkiego samozaparcia są oczyszczające diety owocowo-warzywne. Im dłużej trwają, tym przynoszą lepsze efekty.

Do diety potrzebujesz:

Czerwoną, żółtą i zieloną paprykę, marchew, pory, cebulę, pomidory, kapustę, brokuły, kalafior, ogórki świeże i kiszone, selery korzeniowe i naciowe.

Owoce: jabłka, winogrona, kiwi, mrożone jagody, truskawki.

Jak ją przeprowadzić?

W trakcie diety używasz minimalnej ilości grubej soli (jeszcze lepiej wcale), stosujesz natomiast dużo przypraw i ziół. Wypijasz także duże ilości wody (1-1,5 l), gorących herbatek owocowych i ziołowych, ale bez cukru.

Dieta nie jest wskazana dla: diabetyków, osób cierpiących na wrzody żołądka, z chorą wątrobą i kamieniami żółciowymi, ciężko pracujących fizycznie oraz kobiet w ciąży.

I dzień

Śniadanie: zielona herbata, szklanka świeżo wyciśniętego soku z kapusty, marchwi, selera z dodatkiem 1-2 łyżek otrąb pszennych i owsianych.

Drugie śniadanie: sałatka z selera korzeniowego, naciowego i marchewki polana sokiem cytrynowym i łyżką oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek.

Obiad: zupa z kapusty, marchwi, selera korzeniowego lub naciowego, cebuli, przecieru pomidorowego.

Podwieczorek: owoce.

Kolacja: brokuły, kalafior, por, pomidory duszone na łyżce oleju z dodatkiem kilku łyżek wody, jabłka.

 

II dzień

Śniadanie: jak pierwszego dnia.

Drugie śniadanie: porcja (50 dag) gotowanych brokułów, brukselki, kalafiorów.

Obiad: zupa jak pierwszego dnia (można ugotować ją na dwa dni i np. wziąć do pracy w termosie).

Podwieczorek: dowolne owoce.

Kolacja: papryka, cebula, pory, kapusta pekińska, selery, cukinia, kapusta duszone na łyżce oleju z odrobioną wody.

 

III dzień

Śniadanie: szklanka jogurtu z kawałkami winogron, 2 łyżkami otrąb pszennych i owsianych, herbata ziołowa lub zielona.

Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.