Odchudzanie z Adamem

Odchudzanie z Adamem

Ogromna większość naszego społeczeństwa wciąż wierzy w „prawdy objawione” przez dietetyków oraz „specjalistów” od zrzucania wagi, krążące w tygodnikach ilustrowanych od kilkudziesięciu już lat. Zdecydowana większość z tych „prawd” jest już nieaktualna.

Odchudzanie to nie tylko moda, ale autentyczna potrzeba wielu osób. Tym, którzy próbowali już wielu metod, proponujemy internetowe odchudzanie z Adamem Bytofem, znanym terapeutą i naszym stałym współpracownikiem.

Integralna praktyka rozwoju osobistego zakłada podstawową dbałość
o ciało. W warunkach postępującej gwałtownie w zachodnim społeczeństwie plagi otyłości może stać się jednym z najlepszych, najskuteczniejszych i najbardziej trwałych metod odchudzania. Ciało zdrowe bowiem to ciało sprawne i szczupłe. Otyłość jest chorobą. Wiedza o funkcjonowaniu naszego ciała, o wpływie hormonów, genów, substancji żywnościowych oraz rodzajach ćwiczeń fizycznych narasta z każdym rokiem i wiele mitów związanych z gromadzeniem tłuszczu, jego spalaniem, zdrowym żywieniem oraz potrzebą regularnego wysiłku fizycznego jest dziś obalana.
Niestety, ogromna większość naszego społeczeństwa wciąż wierzy w „prawdy objawione” przez dietetyków oraz „specjalistów” od zrzucania wagi, krążące w tygodnikach ilustrowanych od kilkudziesięciu już lat. Zdecydowana większość z tych „prawd” jest już nieaktualna.

W internecie prowadzę grupę pracującą nad zrzucaniem zbędnych kilogramów przy pomocy kilku prostych wskazówek, które zakładają zmianę życiowych nawyków w zakresie odżywiania oraz ćwiczeń fizycznych. Nazwałem ją roboczo „odchudzanie z Adamem”, ponieważ nie miałem czasu na znalezienie lepszej nazwy. Proponuję tam m.in. trening domowy (można także ćwiczyć na siłowni), który zakłada około 15–20 minut ćwiczeń na tydzień, co daje około 2–3 minuty dziennie. Okazuje się bowiem, że bardzo rzetelne badania naukowe oraz wieloletnie doświadczenie niektórych fizjoterapeutów i trenerów pokazały, że odpowiednio intensywny wysiłek w postaci ćwiczeń oporowych (siłowych) całkowicie wystarcza do pobudzenia wzrostu i utrzymania mięśni oraz spalania tłuszczu (przy zachowaniu właściwej diety oraz odpowiedniego harmonogramu posiłków). Poświęcając 15 minut tygodniowo na ćwiczenia oraz zmieniając nawyki żywieniowe, ludzie zrzucają dziesiątki kilogramów tłuszczu, bez efektu jojo, a także zwiększają ilość sprężystej tkanki mięśniowej, która chroni ich przed powrotem do starych problemów z nadwagą.
Program stanowi komplementarny i synergiczny zestaw wskazówek, które muszą być stosowane razem. Tylko wtedy dają najlepszy efekt. Część z nich dotyczy umiejętności pracy z własnym umysłem oraz zdolności do wprowadzania nowych nawyków. Ogromne znaczenie w moim programie ma praktyka medytacji. W procesie skutecznego, trwałego odchudzania działa ona na dwa główne sposoby.

Po pierwsze, medytacja jest jedną z najskuteczniejszych metod relaksacyjnych oraz wyrabia niezwykle silną odporność na stres. Ciało poddane stresowi wytwarza tkankę tłuszczową, by gromadzić energię. Ciało chce czuć się bezpieczne w reakcji na stres. W obecności kortyzolu (tzw. hormonu stresu) tłuszcz gromadzony jest w ciele w przyspieszonym tempie. Dzięki regularnej praktyce medytacyjnej stres przestaje mieć na nas negatywny wpływ. Nie tylko sama sesja medytacyjna wywołuje tzw. reakcję relaksacyjną, która usuwa z ciała
toksyny i szkodliwe produkty reakcji stresowych, lecz także buduje zdolność „nieutożsamiania się” z własnymi myślami i przekonaniami, które bardzo często są powodem stresu, choć nie mają niczego wspólnego z rzeczywistością taką, jaka jest, ponieważ są efektem psychologicznych projekcji.

Jeżeli ktoś przeżywa ogromny stres, ponieważ musi występować publicznie, to w rzeczywistości nie

Wydanie
Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.