Poparzeni słońcem

Poparzeni słońcem

Choć doskonale wiesz, że opalać się należy ostrożnie, zdarza ci się przesadzić ze słońcem. Jak się wówczas ratować?

ć bezpośrednio poparzone miejsca.

Dieta, która chroni przed nadmiernym promieniowaniem UV
Odpowiednio dobrane pożywienie wzmacnia pozytywne oddziaływanie promieni słonecznych na skórę, chroniąc ją jednocześnie przed negatywnymi skutkami ich działania. Tak więc na kilka tygodni przed urlopem warto włączyć do codziennego menu czy też częściej jeść: brokuły, buraki, marchew, paprykę, pomidory, przetwory z pomidorów (likopen w nich zawarty to naturalny filtr przeciwko promieniom UV), szpinak, fasolę zieloną, grejpfruty czerwone, mango, owoce cytrusowe, winogrona czerwone, czarne jagody, aronię.

Dieta dla poparzonych
Oparzonej skórze można pomagać również „od środka”. Produkty sprzyjające jej regeneracji to: oliwa z oliwek tłoczona na zimno, orzechy, pieczywo z pełnego ziarna zbóż, pomidory, rośliny oleiste, bez czarny, porzeczka czarna, czarna aronia, kiełki roślin, kiwi. Ważne jest także picie dużej ilości wody (niegazowanej) i naturalnych soków owocowych.

Autor: Aleksandra Wasilewska
Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.