Siady. Zatrzymanie i stabilność

Siady. Zatrzymanie i stabilność

W XXI wieku łatwo dostrzec, jak wzrasta tempo życia. Ciągle gdzieś gonimy – do pracy, z pracy, do szkoły, ze szkoły, do domu, do dzieci etc. W ciągłej gonitwie czasami nie sposób zauważyć, jak ten pośpiech negatywnie wpływa na nasze nogi. W siadach możemy je odprężyć, znaleźć ulgę dla pleców i odnaleźć spokój.

W XXI wieku łatwo dostrzec, jak wzrasta tempo życia. Ciągle gdzieś gonimy – do pracy, z pracy, do szkoły, ze szkoły, do domu, do dzieci etc. W ciągłej gonitwie czasami nie sposób zauważyć, jak ten pośpiech negatywnie wpływa na nasze nogi. W siadach możemy je odprężyć, znaleźć ulgę dla pleców i odnaleźć spokój.

Niekontrolowany bieg, szybki marsz, siedzenie za biurkiem – wszystko to wpływa na przeciążenie nóg. Często nawet nie zauważamy, że są zmęczone, że potrzebują odpocząć. Cała grupa asan w jodze jest poświęcona odprężaniu i rozluźnianiu nóg. Mówi się o tym, że pozycje w siadach pozwalają odpocząć po wykonaniu uprzednio pozycji stojących. Siady są doskonałe do nauki prawidłowego ustawienia kręgosłupa, uczą jego świadomości. Gdy poznajemy różne siady, takie jak svastikasana (pozycja siadu skrzyżnego) czy virasana (pozycja wojownika), zdo...

Autor: Tomasz Pyrzewicz
Wydanie
Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.