• Energia i endorfiny  w zimowe dni

    Energia i endorfiny w zimowe dni

    Zima to czas, gdy natura zamiera i odpoczywa przed kolejnym wiosennym odrodzeniem. Nasze organizmy również potrzebują teraz więcej odpoczynku, ciepła i dbałości. Jednak spędzenie zimowych dni pod kocem z kubkiem herbaty na dłuższą metę wcale nie jest najlepszym pomysłem.
  • Równowaga  na jednej nodze

    Równowaga na jednej nodze

    Zanim w praktyce jogi pojawi się praca z klasycznymi balansami, gdzie ciężar opiera się głównie na rękach, każdy adept musi przebrnąć przez kilka pozycji stojących, których bazą jest oparcie głównie na jednej kończynie. Praca w tych pozycjach poprawia koncentrację, zmusza do bycia „tu i tera...
  • Zrównoważenie w praktyce asan

    Zrównoważenie w praktyce asan

    Gdy praktykujemy jogę już jakiś czas, przychodzi moment, kiedy warto się zastanowić, jaki wpływ mają pozycje nie tylko na ciało, ale również na samopoczucie. Każda sekwencja jogi, jeżeli jest dobrze skomponowana, wzmocni nas i sprawi, że po ćwiczeniach będziemy odświeżeni. Dobrze zrównoważona sekwen...
  • O miłości słów kilka

    O miłości słów kilka

    O miłości myślimy, marzymy, mówimy. Z jej powodu nie raz i nie dwa cierpimy. Towarzyszy nam wszędzie. Stanowi istotę naszego życia. Czym jest uczucie miłości i co o nim tak naprawdę wiemy?   W obiegowym pojęciu miłość kojarzy się nam z motylkami w brzuchu, gdy myślimy o ukoc
  • Program ćwiczeń profilaktycznych

    Program ćwiczeń profilaktycznych

    Od kilku już lat duże zainteresowanie budzi teoria, że nasz sposób życia powinien – przynajmniej do pewnego stopnia – być dostosowany do grupy krwi – wskazuje ona bowiem na to, do czego zostaliśmy stworzeni niejako genetycznie. Na podstawie grupy krwi można zatem określić cechy nas
  • Poćwicz chociaż trochę albo jeszcze więcej

    Poćwicz chociaż trochę albo jeszcze więcej

    Ruch należy do jednej z naturalnych funkcji człowieka, ale współczesne życie znacznie go ograniczyło ze szkodą dla zdrowia. O jego roli w zapobieganiu schorzeniom cywilizacyjnymz dr. hab. prof. Krzysztofem Mazurkiem z AWF w Warszawie rozmawia Bożena Zwolińska-Kańtoch. Panie profeso
  • Rusz się!

    Rusz się!

    Dlaczego chodzenie po schodach, dreptanie w miejscu i szybki marsz są korzystne dla zdrowia? Czy wiesz, że w trakcie wysiłku fizycznego twoje kości ocierając się jedna o drugą, wytwarzają dodatkową porcję energii? Są one bowiem, podobnie jak twoje płuca, jednym z głównych akumula
  • Film życia

    Film życia

    Czy zastanawiałaś się, do czego służy twój umysł? Najprostsza odpowiedź: do myślenia. A wyobraźnia? Do wyobrażania, czyli do tworzenia obrazów. Każdy z nas jest malarzem swojego życia. Nikt za nas nie namaluje tego obrazu. Owszem, możemy wybrać produkcję seryjną albo wybrać tr
  • Walka z grawitacją

    Walka z grawitacją

    Czy można ujędrnić biust i zadbać o jego kształt bez uciekania się do silikonowych zabiegów, a jedynie ćwicząc codziennie przez 30 minut? Szlag by tego Newtona trafił! – w głosie Anki dawało się wyczuć autentyczną furię. – Trafił go już jakiś czas temu – zwróciłam
  • Medytacje kury domowej

    Medytacje kury domowej

    Obraz medytującej osoby, siedzącej w pozycji lotosu lub po turecku, o spokojnym obliczu i przymkniętych powiekach na stałe zagościł już w naszej świadomości.I to na tyle mocno, iż wiele osób uważa, że do medytacji potrzebna jest cisza, spokój, stosowna muzyka czy pozycja medytacyjn
Partnerzy:

Oficjalna strona magazynu "Natura i Ty" wydawanego przez Centrum "REA" od 2008 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska. All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.